25.09.2014

Syrop na kaszel domowej roboty - BLOGUM HERBACEUM


Sezon na przeziębienia otwarty, więc warto się zabezpieczyć i zrobić domowy syrop na kaszel. Na blogu Blogum Herbaceum znajdziecie fajny przepis, warto wypróbować...

Po świętach dopadło mnie okropne przeziębienie. Nie chcę leczyć się antybiotykami (w tym przypadku nie muszę ich brać na szczęście), stawiam często na zioła. Gdy jest źle i wiem, że ziółka nic nie dadzą, stosuję leki zbijające gorączkę czy udrożniające nos (w pierwszy dzień wzięłam Grypolek, bo wysoka temperatura nie dawała mi spokoju, zastanawiam się nad Sulfarinolem przy tym ropnym katarze i chyba się w końcu na niego zdecyduję). Wcześniej jadłam chleb z czosnkiem, ale lepiej na mnie działa czosnek z mlekiem i miodem. Na katar stosuję inhalacje z 1 kropli olejku eukaliptusowego i 1 kropli olejku lawendowego. Na ból gardła płukankę z naparu z szałwii. Dziś zrobiłam sobie syropek w ilości 200,0 g.


Oto przepis:
- 3 łyżeczki korzenia prawoślazu
- 1 łyżeczka porostu islandzkiego
- 1 łyżeczka ziela tymianku
- 0,5 łyżeczki owocu anyżu
- 1 łyżka kwiatostanu lipy (ze względu na zajmowaną objętość - na łyżeczce zmieściłyby się z 2 kwiatki)
- 1 łyżeczka liści babki lancetowatej
- 1 łyżeczka liści szałwii....





0 komentarze:

Prześlij komentarz